Clubkampioenschappen TTV Slagvaardig 2024 zondag 26 mei a.s.

Onze clubkampioenschappen voor het jaar 2024 zullen dit jaar plaats vinden op zondag 26 mei

3 Nederlands kampioenen!

Afgelopen zondag 14 april was een mooie dag om lekker uit te slapen en vervolgens in de lentezon een wandeling of fietstocht te maken en aansluitend een terrasje te pakken. Voor drie leden van ttv Slagvaardig was de dag al vroeg begonnen om zodoende op tijd te zijn voor de jaarlijks terugkerende Nederlandse Kampioenschappen Tafeltennis voor Veteranen in Schiedam. De inschrijving staat open voor alle nttb-leden ouder dan 40 jaar en worden ingedeeld in 5 leeftijdscategorieën en 4 niveau-categorieën.

A (40-49), B(50-59) C (60-69), D(70-79) E(80+). De oudste deelnemer in dit jaar was een zekere Jan Hendriks, 89 jaar.

Laurens Faas en Roel van de Steeg, beiden in de competitie uitkomend voor Slagvaardig in de 1e klasse, bewezen maar weer eens solide spelers te zijn want zij pakten een gouden plak in de dubbel C1 (1e niveau van 60-69 jarigen).  In de enkelspelen kwamen beide spelers tot de halve finale,(Laurens in C1 en Roel in D1) die ze beiden nipt verloren in 5 games. Volgend jaar zijn beiden wel weer kanshebbers.

De dubbelpartner van  (5e klassespeler) Hans Willemsen, Evert Tankink (spelend voor Dropshot’70) moest vrijdagavond al wegens een plotselinge blessure het toernooi aan zich voorbij laten gaan. Beterschap Evert !

De NTTB- organisatie heeft vervolgens een vervanger gevonden in de persoon van Danny Goosens. En dit gelegenheidsduo kon ook, na 8 wedstrijden,  het volle pond pakken, en mogen zich in 2024 Nederlands kampioen noemen in de categorie C3.

In het enkelspel kwam Hans niet verder dan 3e in de poule.

Tafeltennis is een sport die je, zo zie je maar, ook op latere leeftijd met succes kunt beoefenen.

Club informatie

IJsselsingel 3