Rik clubkampioen ttv Slagvaardig 2024

Rik de Boer de nieuwe clubkampioen van ttv Slagaardig

Op zondag 26 mei werden de clubkampioenschappen van Slagvaardig gehouden. Hoewel het aantal deelnemers niet groot was werd het toch een leuke en sportieve dag voor de 12 deelnemers die zich voor dit toernooi aangemeld hadden.

De spelers werden verdeeld over 2 poules van 6 spelers. De nrs 1 en 2 gingen naar de kruisfinales voor de A klasse en de nrs 3 t/m 6 plaatsten zich voor de kwartfinales van de B klasse. Mooie en spannende wedstrijden waren te zien en ook de toppers moesten toch behoorlijke strijd leveren om bij de eerste 2 te eindigen. In de A poule was het Remco die voor Fatih op de eerste plaats eindigde en met Fatih dus naar de kruisfinales gingen. In de B poule was het nog spannender want Rik de Boer, Laurens Faas en Michel Diekema eindigden met het zelfde aantal punten. Hier moest dus onderling gekeken worden welke 2 spelers er door mochten. Rik bleek onderling het beste resultaat te hebben en eindigde als eerste en Michel had van Laurens gewonnen en mocht als 2e door.

De kruisfinales waren als volgt: wedstrijd 1 Rik de Boer tegen Fatih en wedstrijd 2 Michel tegen Remco. In deze wedstrijden kwamen Rik en Remco overtuigend als winnaars uit de bus. De finale ging dus tussen Rik en Remco dat een leuke finalewedstrijd opleverde. Met een mooi schouwspel en goede wedstrijd van beide kanten wist Rik deze wedstrijd in zijn voordeel te beslechten en nam de titel van Fatih die in 2022 wist te winnen van hem over.

Clubkampioen Rik de Boer

In de kwartfinales van de B klasse wonnen Willem Zegers van Ferruh, Laurens van Hans, Wim Havekes van Bryan en Marcel van Nico. De halve finales gingen tussen Willem en Marcel en anderzijds tussen Laurens en Wim. Wim Havekes en Marcel wisten deze halve finales te winnen en gingen elkaar ten strijde in de finale. Na een 2-0 voorsprong voor Marcel leek hij af te stevenen op een redelijke makkelijke zege, maar Wim wist terug te knokken en sleepte er nog een beslissende 5e game uit. Hier bleek Marcel zijn kruid te hebben verschoten en zo pakte Wim Havekes de eerste prijs in de B klasse.

Club informatie

IJsselsingel 3